Tutaj powinien być opis

PROCEDURA NADANIA IMIENIA SZKOLE PODSTAWOWEJ W ZESPOLE SZKOLNO-PRZEDSZKOLNYM W ZALESIU Z SIEDZIBĄ W MARIANOWIE

 

PROCEDURA NADANIA IMIENIA
SZKOLE PODSTAWOWEJ
W ZESPOLE SZKOLNO-PRZEDSZKOLNYM
W ZALESIU Z SIEDZIBĄ
W MARIANOWIE

 

 

 

 

 

 

I. Cel procedury

Procedura określa zasady nadania imienia Szkole Podstawowej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Zalesiu z siedzibą w Marianowie.

II. Podstawa prawna

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli oraz na podstawie art. 111 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996, 1000, 1290, 1669 i 2245)

III. Założenia procedury

Niniejsza procedura została opracowana przez zespół koordynujący działania zmierzające do wyboru patrona i podlega zaopiniowaniu przez Radę Pedagogiczną, Radę Rodziców i Samorząd Uczniowski.

Działania opisane w tym dokumencie mają doprowadzić do nadania imienia naszej placówce.

IV. Zakres procedury

Procedura swym zakresem obejmuje wszystkich uczniów, ich rodziców (opiekunów prawnych), nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi Szkoły Podstawowej w Zalesiu.

Poprzez nadanie imienia szkoła:

a)     zyska własną tożsamość wyróżniającą ją spośród innych szkół,

b)     będzie budować własny system wychowania w oparciu o autorytet patrona i wartości, które reprezentował swoim życiem i działalnością,

c)     będzie promowała postać patrona,

d)     będzie mogła pozyskiwać do współpracy osoby i instytucje związane z patronem,

e)     będzie tworzyła własny ceremoniał.

V. Określenie zasad i terminu zgłaszania kandydatur na patrona szkoły

1.     Kandydatury na patrona szkoły mogą zgłaszać: klasy (oddziały), rada rodziców, rada pedagogiczna, pracownicy obsługi i administracji Szkoły Podstawowej w Zalesiu.

2.      Kandydatury na patrona są zgłaszane na drukach – załącznik nr 1 (do pobrania w sekretariacie szkoły lub na stronie internetowej szkoły https://spzalesie.wodzierady.pl/ w terminie do 30 maja 2025 r.)

3.     Zbierania kandydatur, tworzenia list rankingowych oraz sporządzania stosownej dokumentacji dokonuje Zespół powołany do spraw organizacji nadania imienia.

4.  W skład Komisji Wyborczej wchodzą: przedstawiciel Rady Pedagogicznej, przedstawiciel Rady Rodziców oraz przedstawiciel Samorządu Uczniowskiego.

5.     Wyniki dotyczące wyboru kandydatów zostaną zamieszczone na stronie internetowej szkoły w zakładce poświęconej nadaniu szkole imienia.

6.     Za umieszczenie wyżej wymienionych informacji odpowiada administrator strony internetowej szkoły.

VI. Zasady wyboru patrona szkoły

1.     Prawo do wyboru patrona szkoły mają uczniowie i ich rodzice, nauczyciele oraz pracownicy niepedagogiczni Szkoły Podstawowej w Zalesiu.

2.     Wybór patrona szkoły następuje w drodze tajnego osobistego głosowania na zgłoszonych kandydatów.

3.     Każdy głosujący może oddać tylko jeden głos na karcie głosowania – załącznik nr 2.

4.      Termin głosowania: 10 czerwca 2025 r.

5.   Za organizację, przebieg głosowania, liczenie głosów, przygotowanie protokołu z wyboru oraz poinformowanie o wynikach odpowiada Komisja Wyborcza.

6.     Komisja Wyborcza ogłasza wyniki wyborów na patrona szkoły następnego dnia po podliczeniu głosów.

7.     Wyniki wyborów będą zamieszczone na stronie internetowej szkoły w zakładce poświęconej nadaniu szkole imienia.

8.     W przypadku uzyskania przez kandydatów takiej samej liczby głosów, o wyborze patrona decyduje Komisja Wyborcza w porozumieniu z Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców i Samorządem Uczniowskim.

VII. Harmonogram działań

Działania

Termin

Osoby odpowiedzialne

Etap I

Wybór patrona

 

 

Koncepcja nadania imienia szkole.

 

Marzec 2025

 

Opracowanie i przedstawienie planu pracy nad nadaniem imienia.

 

Marzec 2025

Zespół

Informacje na stronie internetowej szkoły odnośnie działań związanych
z pracami nad nadaniem imienia szkole.

 

Marzec kwiecień, maj, czerwiec 2025

 

Zespół

Rozpropagowanie idei nadania imienia szkole wśród uczniów, rodziców, nauczycieli, społeczności lokalnej.

 

Marzec,

Kwiecień 2025

Wychowawcy klas
i wszyscy nauczyciele

Zebranie propozycji kandydata na patrona szkoły spośród wszystkich propozycji uczniów, nauczycieli oraz rodziców
i społeczności lokalnej.

 

5 czerwiec 2025

 

Zespół

Wytypowanie trzech kandydatów na patrona:

1.     Wybór kandydata na patrona szkoły przez Samorząd Uczniowski:

2.     Wybór kandydata na patrona szkoły przez Radę Rodziców;

3.     Wybór kandydata na patrona szkoły przez Radę Pedagogiczną.

 

30 maja 2025

 

Zespół, Rada Rodziców, Samorząd Uczniowski

Opracowanie broszury, gazetki i plakatu informacyjnego o wybranych trzech kandydatach na patrona szkoły.

 

2 czerwca 2025

 

Samorząd, nauczyciele językowcy,
 nauczyciel  historii

Przeprowadzenie wyborów patrona spośród zaproponowanych trzech propozycji.

Każdy członek społeczności szkolnej na prawo oddać jeden głos. Dwoje rodziców otrzymuje jeden wspólny głos.

 

10 czerwca 2025

 

Powołana komisja (przedstawiciele Rady Rodziców, Samorządu Uczniowskiego, Rady Pedagogicznej)

Posiedzenie Rady Pedagogicznej zatwierdzające wspólnego kandydata na patrona.

 

Czerwiec 2025

 

Dyrektor

Sformułowanie wspólnego wniosku do organu prowadzącego o nadanie imienia placówce.

 

Czerwiec 2025

 

Dyrektor wraz
z Radą Pedagogiczną

Etap II

Popularyzacja patrona

 

 

 

Opracowanie i wydanie broszury dotyczącej patrona.

 

Czerwiec 2025

nauczyciel informatyki, nauczyciele językowcy

Przygotowanie prezentacji multimedialnej o naszej szkole i jej przyszłym patronie.

 

Czerwiec, wrzesień 2025

 

Nauczyciele: informatyki,
jęz. polskiego, historii, przyrody, geografii

Popularyzacja patrona na godzinach
z wychowawcą.

 

Cały rok szkolny

 

Wychowawcy klas

Zorganizowanie konkursów: plastycznego, literackiego, teatralnego związanego z patronem.

 

Cały rok szkolny

 

nauczyciele plastyki
i jęz. polskiego

Etap III

Przygotowania do uroczystości nadania imienia

 

 

 

Przeprowadzenie konkursu na logo szkoły. Plastyczny dla klas1-4, grafiki komputerowej 5-8

 

Wrzesień 2025

nauczyciele plastyki
i informatyki

Zaprojektowanie kącika upamiętniającego/tablicy pamiątkowej związanej z nadaniem imienia.

 

Październik/listopad 2025

 

Nauczyciel historii, nauczyciel
 jęz. polskiego,     
nauczycie geografii
 i inni chętni

Przygotowanie uroczystości nadania szkole imienia.

Październik/ styczeń 2026

 

P. Krakowiak
 i A. Urbaniak wraz
z wychowawcami klas i Samorządem Uczniowskim

Zorganizowanie uroczystości

 

Luty 2026

Wszyscy

 

VIII. Podsumowanie

Po nadaniu imienia Szkole Podstawowej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Zalesiu wypracowane będą formy działań wychowawczych związanych z honorowaniem patrona szkoły:

-       nawiązanie współpracy ze szkołą/szkołami o tym samym imieniu,

-       przygotowanie lekcji związanych z patronem,

-       wykonanie wystawy, sesji, konkursów (literackich, plastycznych itd.) tematycznie związanych z patronem,

-       zorganizowanie spotkań z ludźmi, którzy bezpośrednio lub pośrednio związani są z patronem,

-       umieszczenie na stronie internetowej informacji o patronie.

 

Załącznik nr 1

 

 

 

ZGŁOSZENIE KANDYDATA NA PATRONA  SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ZESPOLE SZKOLNO-PRZEDSZKOLNYM
W ZALESIU Z SIEDZIBĄ W MARIANOWIE

 

 

Zgłaszam/zgłaszamy kandydaturę…………………………………………………………….na Patrona Szkoły Podstawowej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Zalesiu

Uzasadnienie: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 Podpis/-y zgłaszającego/zgłaszający

 

 

 

Załącznik nr 2

 

KARTA DO GŁOSOWANIA W WYBORACH
NA PATRONA
SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ZESPOLE SZKOLNO-PRZEDSZKOLNYM W ZALESIU
Z SIEDZIBĄ W MARIANOWIE

 

 

Kandydaci:

Lp.

Imię i nazwisko/nazwa

X

 

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

 

UWAGA!

Głosować można tylko na jednego kandydata, stawiając znak „x” w kratce po lewej stronie, obok nazwiska.

 

Postawienie znaku „x” w kratce obok nazwiska dwóch lub więcej kandydatów albo niepostawienie znaku „x” w żadnej kratce powoduje nieważność głosu.

 

 

 Pieczęć szkoły